HIFK:n kauden 2020 mediatiimi julkaistiin eilen ilmestyneessä uutiskirjeessä. Mediatiimiin kuuluvat tiedottaja Viktor Fagerudd, sosiaalisen median sisällöntuottaja Frans Danakas sekä graafikko Edward Hultin.
Viime kaudella osa-aikaisena media officerina toiminut Fagerudd johtaa Svenska Kulturfondenin tukemaa HIFK:n Hallå! -projektia, jonka kautta tuodaan esille HIFK:n kaksikielistä yhteisöä positiivisessa hengessä. Hän työskentelee päiväsaikaan toimistolla ja vastaa myös HIFK:n nettisivujen ylläpidosta, lehdistökontakteista, sosiaalisen median sisällön suunnittelusta muun mediatiimin kanssa, kaksikielisen uutisoinnin toteutuksesta sekä uutiskirjeen lähettämisestä sen tilaajille kahden viikon välein.
Viime kauden mediatiimin kaksi muuta jäsentä jatkavat hekin omissa tehtävissään myös tulevalla kaudella. Frans Danakas toimii viime kauden tapaan sisällöntuottajana sosiaalisen median puolella ja vastaa lisäksi HIFK:n fanituotemyynnistä. Mediatiimin pitkäaikaisin jäsen Edward Hultin hoitaa puolestaan nettisivujen ja sosiaalisen median grafiikkaa.
Nostaakseen HIFK:n mediatoiminnan näkyvyyden seuraavalle tasolle olemme myös sopineet yhteistyöstä Rapa Media Oy:n kanssa. Rapa Media hoitaa HIFK:n videotuotantoa ja tulee olemaan paikalla HIFK:n jokaisessa kotiottelussa kuvaamassa ennakko- ja jälkipelihaastattelut sekä valmentajien lehdistötilaisuuden. Rapa Media tekee lisäksi kaikista kotiotteluista ottelukoosteet ja työstää uutta, laajempaa HIFK-dokumenttisarjaa. Maaliskuusta lähtien kerran kuukaudessa ilmestyvässä sarjassa mennään hieman pintaa syvemmälle ja kuulemme erilaisia tarinoita HIFK:n seurayhteisöstä.
– Viestintä ja media on HIFK:lle erittäin tärkeä asia. Tänä vuonna tulemme panostamaan sen ammattimaistamiseen ja vahvistamiseen, minkä tulisi näkyä sekä video-, kuva- että tekstituotannossa. Tämä on meille askel siirtymisessä puoliammattilaisuudesta ammattilaisuuteen viestintäpuolella, kommentoi toimitusjohtaja Christoffer Perret.
HIFK:n uutiskirjeen voit tilata tästä!