HIFK:s mediateam för säsongen 2020 publicerades i nyhetsbrevet som utkom tidigare idag. Till teamet hör Viktor Fagerudd (informatör), Frans Danakas (innehållsproducent för sociala medier) och Edward Hultin (grafiker).

Fagerudd, som förra säsongen jobbade som media officer på deltid, leder nu HIFK:s Hallå!-projekt som understöds av Svenska Kulturfonden. Projektets syfte är att lyfta fram HIFK:s tvåspråkiga gemenskap på ett positivt sätt. Han sitter dagligen på HIFK:s kontor och ansvarar också för uppdateringen av webbsidan, kontakter till pressen, planeringen av innehållet på våra sociala medier tillsammans med vårt övriga mediateam, HIFK:s tvåspråkiga nyhetsrapportering samt för utskicket av HIFK:s nyhetsbrev, som från och med nu utkommer med två veckors mellanrum.

De två andra medlemmarna i vårt mediateam fortsätter också med sina uppgifter denna säsong. Frans Danakas ansvarar för att producera innehåll till våra sociala medier och har dessutom hand om vår webbshop. Den mest långvariga medlemmen i teamet, Edward Hultin, sköter grafiken på såväl webbsidan som på sociala medier.

För att öka synligheten för vår medieverksamhet har vi kommit överens om ett samarbete med Rapa Media Oy. Företaget kommer att ansvara för vår videoproduktion och är på plats under alla våra hemmamatcher, där de filmar förhands- och eftersnacksintervjuer samt tränarnas presskonferens efter matchen. Dessutom filmar Rapa Media material för HIFK:s egna sammandrag från hemmamatcherna samt jobbar med en ny, mer omfattande dokumentärserie. I serien, som utkommer en gång i månaden från och med mars, går vi lite längre ner på djupet och lyssnar till olika historier från HIFK:s föreningsgemenskap.

– Media och kommunikation är väldigt viktigt för HIFK. I år kommer vi att satsa på att stärka vår verksamhet så att den blir mer professionell och det här ska synas inom text-, bild- och videoproduktion. Det här är ett steg mot en mer professionell mediaverksamhet, kommenterar vd Christoffer Perret.

Du kan beställa HIFK:s nyhetsbrev här!