Skip to main content

HIFK ja IT-alan palveluyritys CGI ovat solmineet kauden 2022 kattavan yhteistyösopimuksen. CGI:n logo koristaa tälläkin kaudella HIFK:n pelipaitaa.

CGI on yksi Suomen suurimmista IT-alan palveluyrityksistä. Heillä on 3700 työntekijää Suomessa ja lähes 80 000 maailmalla. CGI:n tavoitteena on luoda kestävämpää ja sujuvampaa arkea innovatiivisten ja käyttäjäystävällisten ratkaisujen avulla.

Yritysvastuu on yksi CGI:n avainarvoista. CGI:llä halutaan, että yhteisöt tunnistavat heidät välittävänä ja vastuullisena yrityskansalaisena.

– Paikallisten yhteisöjen tukeminen on CGI:lle tärkeää. HIFK menee siihen sapluunaan hyvin. Tuemme urheilua ja paikallista joukkuetta mielellämme, kertoo CGI:n markkinointipäällikkö Viivi Uuttu.

Uuttu näkee CGI:ssä ja HIFK:ssa muutakin yhteistä.

– Kansainvälisyys näkyy molempien toiminnassa. Meillä yrityksenä on osaajia ympäri maailman, ja HIFK:hon saapuu pelaajavahvistuksia myös maailmalta.

Viime kaudella koronatilanne hankaloitti veikkausliigajoukkueiden toimintaa. Katsojia ei saanut juuri ottaa otteluihin. Siitä huolimatta CGI oli yhteistyöhön tyytyväinen.

– Harmillisesti pandemia söi osan viime kaudesta, mutta pääsimme aistimaan kuitenkin urheilujuhlan riemua ja osallistumaan joihinkin ottelutapahtumiin. Veimme myös asiakkaita nauttimaan urheiluelämyksistä, kun se oli mahdollista ja turvallisesti toteutettu. Se, että matsit pelataan keskellä Stadia, tuo oman fiiliksensä niihin.

– Tältä kaudelta odotamme hyvin alkaneelle yhteistyölle mukavaa jatkoa. On kiva saada viedä tätä kumppanuutta eteenpäin. Toivotaan vain, että pandemia viimein hellittäisi ja tapahtuma-ala pääsisi elpymään. Yleisön kannustusta kaivataan paikan päälle.

Myös HIFK on sopimukseen tyytyväinen. Erityisen ilahduttavaa on, että kyseessä on viime kaudella mukaan ensimmäistä kertaa lähtenyt kumppani, joka halusi uusia sopimuksen isommalla panostuksella.

– On todella mahtava juttu, että CGI päätti jatkaa yhteistyökumppanuutta toisellekin kaudelle. Nyt heille tulee toinenkin logo paitaan, oikealle puolelle samaan kohtaan kuin vasemmalla. Taidan miettiä jo valmiiksi ensi kautta varten, mihin seuraava logo enää mahtuu, naurahtaa HIFK:n liiketoimintajohtaja Juhani Tähkävuori.