Skip to main content

I början av juli inledde HIFK Framåt-stödkampanjen, vars målsättning var att samla ihop 35 000 euro genom att sälja stödprodukter. Målsumman uppnåddes söndagen den 30 juni. Du kan läsa mer om kampanjens bakomliggande orsaker här. Vi vill ännu passa på att tacka alla som deltagit i kampanjen – tack vare era insatser ser byggandet av föreningens framtid åter ljusare ut.

Även om vi redan uppnått målsumman kan du fortfarande köpa produkter om du vill under denna vecka. Produkterna finns till salu i vår webbshop enligt tidigare meddelad tidtabell, dvs. fram till söndagen den 7 juli. Intäkterna från produkterna som säljs denna vecka går till att täcka kampanjprodukternas produktionskostnader.

För att maximera kampanjens intäkter beslöt vi oss för att beställa produkter på basen av antalet sålda produkter, vilket har medfört fördröjningar i leveranserna. Alla beställda produkter levereras enligt tidtabellen nedan:

Produkter med postleverans:

Alla seriebiljetter, affischer och t-skjortor som beställts med postleverans kommer att postas i beställningsordning senast i mitten av juli. Pikéskjortorna levereras i slutet av juli. Som kund får du ett bekräftelsemeddelande per e-post då din beställning är klar och den skickats iväg.

OBS! Ifall du har beställt flera olika produkter på samma beställning kan produkterna komma i olika leveranser.

Produkter som beställts med avhämtning:

Alla seriebiljetter och affischer samt de t-skjortor som beställts senast den 30.6. kl. 12 med avhämtning kan avhämtas enligt tidtabellen här nedan. I första hand ordnar vi avhämtningstillfällen under våra hemmamatcher, men vi kommer även att ordna några skilda avhämtningstillfällen på föreningens kansli på grund av det stora antalet beställningar.

Av de listade tillfällena nedan kan du kan välja den tidpunkt som passar dig bäst. Med hänsyn till kansliets nuvarande personalresurs har vi tyvärr inte möjlighet att ordna avhämtningstillfällen utanför de nedan listade tidpunkterna.

Avhämtningstillfällen för seriebiljetter, affischer samt de t-skjortor som beställts senast kl. 12 den 30.6. (gäller ej pikéskjortor):

  • Torsdagen den 4.7. kl. 18–21 på föreningens kansli (Döbelnsgatan 2, Helsingfors)
  • Lördagen den 6.7. kl. 9–13 på föreningens kansli (Döbelnsgatan 2, Helsingfors)
  • Lördagen den 6.7. under hemmamatchen HIFK-Valtti
  • Samtliga hemmamatcher under resten av säsongen (vi tar med oss produkterna till samtliga hemmamatcher tills de avhämtats)

OBS! Alla produkter i de nämnda kategorierna som beställts med avhämtning finns redo för avhämtning från och med avhämtningstillfället torsdagen den 4.7. På grund av det stora antalet beställningar skickar vi inga separata meddelanden åt kunderna om att produkterna finns redo att hämtas.

Alla t-skjortor beställda efter kl. 12 den 30.6. samt samtliga pikéskjortor som beställts med avhämtning kan avhämtas under våra hemmamatcher i augusti.

Vanliga frågor om kampanjen och beställningarna

Jag beställde produkter i början av juni men har ännu inte fått dem. Varför har min beställning inte kommit?

På grund av kampanjens strama tidtabell samt dess målsättning har vi beställt produkterna i olika rater på basen av sålda produkter. Därför har produkterna gått till produktionsskedet först under slutet av kampanjen. Alla beställda produkter levereras till kunderna enligt tidtabellen ovan.

Jag har beställt produkter med olika leveranstid på samma beställning. Kan jag avhämta de produkter som redan finns färdiga?

Om du har beställt produkter med olika leveranstid (t.ex. en plansch och en pikéskjorta på samma beställning) går det bra att redan denna vecka avhämta den produkt som finns färdig. Produkter som blir färdiga senare kan avhämtas på våra hemmamatcher i augusti. Vi antecknar de produkter som levererats tidigare på din beställning.

Jag har beställt en seriebiljett med postleverans, men den hinner inte komma fram i tid till hemmamatchen den 6.7. Måste jag köpa en ny enkelbiljett på matchen?

Du behöver inte köpa en ny enkelbiljett. Beställningsbekräftelsen i din e-post fungerar som biljett tills den fysiska biljetten kommit fram.

Jag kan inte avhämta mina produkter under första veckan i juli. Vad ska jag göra?

Om du inte har möjlighet att hämta dina produkter under avhämtningstillfällena i början av juli går det bra att avhämta dem under samtliga hemmamatcher under resten av säsongen. Du behöver inte heller ta kontakt med oss ifall du inte har möjlighet att hämta produkterna denna vecka. Vi tar med oss produkterna som beställts med avhämtning till samtliga hemmamatcher tills de avhämtas.

Kan jag komma till HIFK:s kansli för att avhämta min beställning?

Under första veckan i juli ordnar vi några avhämtningstillfällen på HIFK:s kansli. Tidpunkterna hittar du högre upp på denna sida. Vi har tyvärr inte möjlighet att ordna med avhämtningar utanför dessa tidpunkter, eftersom vi inte dagligen har personal på kansliet. Ifall du inte kan avhämta produkterna på kansliet denna vecka kan du avhämta dem på de återstående hemmamatcherna.

Varför fortsätter produkternas försäljning fast kampanjens målsättning är uppnådd?

Målet med kampanjen uppnåddes en vecka innan produkternas försäljning skulle avslutas. Därför ville vi ännu ge alla chansen att köpa de produkter man vill, trots att målet redan uppnåddes tidigare än väntat. Stödprodukterna finns till salu fram till söndagen den 7 juli, precis som vi tidigare meddelat. De intäkter som nu går över målsättningen på 35 000 euro går till stödprodukternas produktionskostnader.

Jag beställde mina produkter med avhämtning, men skulle vilja ha dem på posten. Vad ska jag göra?

Du kan ta kontakt med viktor.fagerudd(at)hifkfotboll.fi, så skickar vi en e-postfaktura för postningskostnaderna (2,50–8,90 euro beroende på din beställning). Vänligen ta kontakt senast söndagen den 7.7.

Jag beställde produkterna med leverans per post, men har nu möjlighet att hämta dem. Kan jag byta leveranssätt till avhämtning?

På grund av det stora antalet beställningar samt postningsarrangemangen kan vi tyvärr inte längre byta leveranssätt från postning till avhämtning. Du får dina produkter per post då de är klara.