Skip to main content

Regeringens och Regionförvaltningsbyråns instruktioner gällande matchevenemang är i kraft ännu i augusti. Detta betyder att samma specialarrangemang som i juli gäller även i augusti.

För säsongskortsägare betyder detta att man återigen kommer bli tilldelad en ny plats, som beaktar säkerhetsavstånd. Denna ersättande biljett (eller biljetter) kommer skickas elektroniskt till den emailadressen man angivit då man köpt sitt säsongskort. Denna nya, ersättande biljett, skall visas för inträde till HIFK:s matcher. Fysiska eller mobilsäsongskort gäller EJ under rådande specialarrangemang.

Ifall du inte har fått dina biljetter för augusti månads matcher senast torsdagen 3.8.2020  kl. 18, bör du vara i kontakt med Lippupistes kundtjänst på 0600 900 900, kausikortti@lippu.fi eller via Facebook eller Twitter. Vänligen kontrollera även din skräppostsmapp före du tar kontakt, då det förekommit flera fall där biljetterna hittats i den. Observera också att den tidigare biljettförsändelsen som skickades i juni endast innehåll biljetter för julis matcher. Detta nya meddelande kommer innehålla biljetter för augustis hemmamatcher.

Samtliga åskådare behöver en biljett till matchen, så att vi kan försäkra att vi inte har över 500 personer på respektive läktare. Ifall du är på väg på match med en under 7-åring (som vanligtvis har gratis inträde) bör du vara i kontakt med lipunmyynti@hifkfotboll.fi senast fyra timmar före match så att vi kan fixa en ersättande biljett.

Vi tackar för ditt samarbete i dessa krävande tider och ber dig att respektera dessa instruktioner så att vi kan säkerställa en säker matchupplevelse för samtliga av våra åskådare.

Kan du inte gå på match? Meddela oss!

Åskådarkapaciteten på HIFK:s hemmamatcher har begränsats rejält pga de rådande coronavirusrestriktionerna. Ifall du har ett säsongskort men inte kan gå på någon (eller båda) av HIFK:s hemmamatcher i augusti kan du meddela oss. Då kan vi frigöra din plats till allmän försäljning. Speciellt eftertraktat är biljetter till Klacken.

Det enda du behöver göra är att skicka ett meddelande med din platsinformation (OBS! din nya tilldelade plats, inte din ursprungliga säsongskortsplats) samt vilken eller vilka matcher du kommer vara borta från till lipunmyynti@hifkfotboll.fi. Det är väldigt viktigt att du skickar detta meddelande från samma epostadress som du köpte ditt säsongskort med, så att vi kan bekräfta att det verkligen är du som är platsens innehavare.

Vanliga frågor om biljetter och säsongskort

Kan man ännu köpa biljetter eller säsongskort till Klacken?

Nej, eftersom Klackens kvot på 500 personer redan är fylld. Det går endast att köpa biljetter och säsongskort till de övriga öppna läktarsektionerna.

Kan jag ta ett litet barn med mig på matchen?

Jo, men även små barn räknas med i kvoten på 500 personer. Alla barn behöver alltså en egen matchbiljett. Ifall du behöver en biljett till ett litet barn, kan du vara ta kontakt med oss på adressen lipunmyynti[at]hifkfotboll.fi senast fyra timmar före matchdags.

Kan jag ta en kompis med mig till Klacken?

Eftersom Klacken redan är slutsåld, så kan man inte ta en kompis med sig dit, ifall personen inte har ett eget Klacken-säsongskort.

Behöver en rullstolsburen persons följeslagare en egen matchbiljett?

Jo, både den rullstolsburna personen samt en eventuell följeslagare behöver varsin egen matchbiljett. Biljetterna är gratis för personer med EU Disability Card. Rullstolsplatserna finns på Huvudläktaren. Ifall du behöver en biljett till din följeslagare, kan du vara ta kontakt med oss på adressen lipunmyynti[at]hifkfotboll.fi.

Kan jag flytta mitt säsongskort till en annan läktarsektion?

Det är möjligt ifall det finns lediga platser i sektionen. Ta i så fall kontakt med Lippupistes kundtjänst per telefon på numret 0600 900 900 eller alternativt kontakta dem via deras Facebook eller Twitter.

Både jag och min kompis har säsongskort. Är det möjligt för oss att sitta bredvid varandra på matcherna?

Vi kan tyvärr inte ordna så att två personer, som beställt sina säsongskort skilt för sig, skulle kunna få de nya, ersättande platserna bredvid varandra.

Vart ska jag ta kontakt ifall jag har frågor om min säsongskortsbeställning?

Lippupistes kundtjänst har hand om alla eventuella frågor och problem, som berör beställda säsongskort. Du kan ta kontakt med kundtjänsten genom att ringa numret 0600 900 900 eller alternativt kontakta dem via deras Facebook eller Twitter.

Min e-postadress har förändrats efter att jag beställde mitt säsongskort. Hur gör jag för att byta adressen, så att jag får min nya inträdesbiljett till rätt adress?

Ta kontakt med Lippupistes kundtjänst, kontaktuppgifterna hittar du i svaret på föregående fråga.

Hur länge är begränsningsåtgärderna i kraft på matcherna?

Vi får instruktioner från Regionförvaltningsbyrån för en månad i taget. Enligt nuvarande information kommer de här restriktioner som nu gäller att vara i kraft fram till den 30.9.2020. Läget kan förändras både mot det bättre och det sämre. Ifall läget och föreskrifterna förändras, kommer vi också att uppdatera vår evenemangsplan.

Kan jag köpa en biljett vid stadions port innan matchen?

Nej, eftersom HIFK inte kommer att ordna någon biljettförsäljning på stadion så länge som begränsningsåtgärderna är i kraft. Biljetter till HIFK:s matcher säljs endast på förhand via Lippupiste. Det är dock möjligt att köpa en biljett från lippu.fi-webbshopen via en smarttelefon även utanför stadion.

Jag köpte biljettvouchers från HIFK Fotbolls webbshop tidigare i vår. När får jag dem och hur omvandlar jag dem till biljetter till den match jag valt att gå på?

Du kan ta kontakt med HIFK:s kansli, så omvandlar vi dina vouchers till matchbiljetter. Ta kontakt genom att skicka e-post till adressen lipunmyynti[at]hifkfotboll.fi minst fyra timmar före matchdags. Berätta även vilken match du önskar gå på. HIFK:s vouchers gäller inte i derbymatchen mot HJK.

Kommer det att finnas en skild läktarsektion för bortalagets supportrar?

Enligt Bollförbundets instruktioner kommer det inte att reserveras något skilt utrymme på läktaren för bortalagets supportrar så länge som begränsningsåtgärderna är i kraft. Vi önskar dock att om det kommer bortasupportrar på våra matcher att de köper biljetter till läktare 102.

Får man komma gratis in på matchen med Bollförbundets/Veikkausliigas hederskort, med ett domar- eller tränarkort eller med HIFK:s eget guldmärke?

Ingen av dessa förmåner gäller så länge som begränsningsåtgärderna är i kraft.